2015. április 11., szombat

Boldog születésnapot Attila!

József Attila századik szülinapjára annak idején egy megzenésített verseit tartalmazó cd összeállításával készültünk. Idén ő 110 éves. Most itt egy szép és jellemző versével köszöntjük:
Képtalálat a következőre: „józsef attila”
József Attila:
Ars poetica

Költő vagyok - mit érdekelne
engem a költészet maga?
Nem volna szép, ha égre kelne
az éji folyó csillaga.

Az idő lassan elszivárog,
nem lógok a mesék tején,
hörpintek valódi világot,
habzó éggel a tetején.

Szép a forrás - fürödni abban!
A nyugalom, a remegés
egymást öleli s kél a habban
kecsesen okos csevegés.

Más költők - mi gondom ezekkel?
Mocskolván magukat szegyig,
koholt képekkel és szeszekkel
mímeljen mámort mindegyik.

Én túllépek e mai kocsmán,
az értelemig és tovább!
Szabad ésszel nem adom ocsmány
módon a szolga ostobát.

Ehess, ihass, ölelhess, alhass!
A mindenséggel mérd magad!
Sziszegve se szolgálok aljas,
nyomorító hatalmakat.

Nincs alku - én hadd legyek boldog!
Másként akárki meggyaláz
s megjelölnek pirosló foltok,
elissza nedveim a láz.

Én nem fogom be pörös számat.
A tudásnak teszek panaszt.
Rám tekint, pártfogón, e század:
rám gondol, szántván, a paraszt;

engem sejdít a munkás teste
két merev mozdulat között;
rám vár a mozi előtt este
suhanc, a rosszul öltözött.

S hol táborokba gyűlt bitangok
verseim rendjét üldözik,
fölindulnak testvéri tankok
szertedübögni rímeit.

Én mondom: Még nem nagy az ember.
De képzeli, hát szertelen.
Kisérje két szülője szemmel:
a szellem és a szerelem!




Képtalálat a következőre: „józsef attila Kaján Tibor”
(A tíz évvel ezelőtti lemezen egyébként sok más mellett ezek a számok is szerepeltek:
Victor Máté - Nagy Feró: Tömeg (hogy pont erről nincs felvétel, pedig hogy hanyatt esnétek most tőle!)
Kex: Tiszta szívvel
Szélkiáltó: Ha elhagysz
Sebő Együttes: Örökkön
Szélkiáltó: Áldalak búval, vigalommal
Koncz Zsuzsa: Kertész leszek
Barbaro: Bánat
Sebő Együttes: Hetedik
Hobo Blues Band: Hetedik
Sebő Együttes: Rejtelmek)
Boldog szülinapot Attila!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése